Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Zikmund.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16656, komentáře < 7 dní: 320, komentářů celkem: 430003, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 587 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116710325
přístupů od 17. 10. 2001

Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SVĚT POTŘEBUJE NADĚJI! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 20. listopad 2022 @ 20:51:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Redifone, ve tvé poslední větě mi prisuzujes své arminianske myšlení. Plán spásy záležel výhradně na Bohu. Ne na Jidasovi. Jidas, Pilát, Herodes a kněží učinili pouze to, co Ruka Boží předem predulozila. Viz. Skutky. Takže směšný jsi ty. Je mi líto...


| Nadřazený

Re: SVĚT POTŘEBUJE NADĚJI! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 20. listopad 2022 @ 20:56:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale směšný a ubohoucky je především váš arminsky buh, který je plně závislý na svrchovane lidské svobodne vůli, který musí neustále revidovat své plány podle lidských rozhodnutí. To by byl tedy pěkný zmatek. Takže opravdu nevím, či Bůh je směšný a čí Bůh je Bůh. 


| Nadřazený

Re: SVĚT POTŘEBUJE NADĚJI! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 20. listopad 2022 @ 21:09:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takového Boha, který nechává na lidské libovuli, zda vypukne jaderná válka, bych opravdu nechtěl. To je velmi nebezpečný Bůh. V něm není žádná jistota, žádné bezpečí. To u mého Svrchovaneho Boha vím, že ať se stane cokoliv, bude to součástí Jeho Věcného plánu. A v tom je mé bezpečí. 


| Nadřazený

Re: SVĚT POTŘEBUJE NADĚJI! (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 21. listopad 2022 @ 08:58:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Redifon píše:

Bůh nikoho neznásilňuje a jeho vůlí je,  aby se člověk pro něj rozhodl - nicméně rozhodnutí ponechává na člověku. 

Matouš 16, 24 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „Kdo chce jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.
Marek 8, 34 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Zavolal k sobě zástup s učedníky a řekl jim: „Kdo chce jít se mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.

To, že se někdo rozhodne následovat Krista, je aktem lidské vůle. Stejně tak odmítnutí Krista je aktem lidské vůle. 

Jenže ty tady píšeš o učednících, kteří již patřili Pánu. My se tady ale bavíme o tom, jakým způsobem uvěří nevěřící. To je podstatný rozdíl. Jsi úplně jinde...

Dále píšeš:


Jan 6, 44 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Nikdo nemůže přijít ke mně, jestliže ho nepřitáhne Otec, který mě poslal; a já ho vzkřísím v poslední den.

J. 5,65,66 A řekl: „Proto jsem vám pravil, že nikdo ke mně nemůže přijít, není-li mu to dáno od Otce.“   66 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Od té chvíle ho mnoho jeho učedníků opustilo a už s ním nechodili.

Jak bohatý mládenec, tak učedníci byli přitahováni ke Kristu. Bohatý mládenec odešel, protože měl mnoho majetku a učedníci odešli, protože se pohoršili nad Spasitelovou řečí. 

JEJICH ODCHOD BYL AKTEM JEJICH SVOBODNÉ VŮLE!

Ano, a když se zeptal svých učedníků, zda také chtějí odejít, řekli mu, že kam by šli, že On má Slova věčného života.

A oni ta Slova slyšeli. Takže ty těmi verši popíráš, to, co jsi napsal pod nimi. Protože nikdo nemůže přijít ke Kristu, když ho nepřitáhne Otec. A je evidentně Otec nepřitáhl. To jen potvrzuje mého Svrchovaného Boha a nikoliv svobodnou vůli člověka nebo "rozhodnutí" se pro Boha.

Protože platí: "Ovce mé hlas můj slyší....."  a "proto vy nevěříte, protože nejste z ovcí mých." (Jan 10).

Vidíš tam tu Svrchovanost Boží? Oni nebyli z Jeho ovcí, protože neuvěřili, ale naopak, neuvěřili, protože nebyly Jeho (předem nepodmíněně vyvolené) ovce. 








| Nadřazený

SVĚT POTŘEBUJE KRISTA-NIKOLI CÍRKEVNÍ DOKTRÍNY! (Skóre: 1)
Vložil: redifon v Pondělí, 21. listopad 2022 @ 14:43:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen bych doplnil toto:

I. Kalvinistický systém

Kalvinistický systém funguje takto:
Předem vyvolený ke spáse je transferován (podobně jako hmota postrádající vůli) z bodu A (zrození), přes bod B (smrt) k Bohu.

Jenže je tu problém: Předem vyvolený je tedy zachráněný Božím rozhodnutím v minulosti, to jest před realizovanou  Kristovou obětí a tudíž již nemá Kristovu oběť zapotřebí!!!

Jde tedy o další cestu spásy, mimo Krista!!!

Předem nevyvolený ke spáse (tedy zavržený) je též transferován (podobně jako hmota postrádající vůli) z bodu A (zrození) do bodu B (smrt) podobně jako vyvolený, s tím toliko rozdílem, že skončí v pekle. 

Jde o systém mechanistický, deterministický, primitivistický, kalvinistický a posléze fatalistický.

Prostě: Byl jsem vyvolen, mám štěstí, ale pokud jsem vyvolen nebyl, mám smůlu. 

V kalvinistickém systému je vše determinováno, nalajnováno a pokud by se část systému zhroutila, zhroutí se celý systém. 

"Viz. např. Jidas. Použil svobodu volby a rozhodl se přesně podle předem stanoveného Božího plánu. A tak je to se všemi lidskými volbami. Pokud by se rozhodl jinak, Boží plán spaseni by zkrachoval."

Takže zde se nám bloudící kalvinista snaží namluvit, že stvoření, tedy Jidáš, mělo moc anulovat záměr Stvořitele, tedy spasení lidstva!!!

Byl-li ovšem Jidáš předurčen k zahynutí, pak svoboda volby u něj nepřipadala v úvahu a musel konat to, k čemuž byl svým předurčením nucen a byl by bez hříchu. V tomto případě by však Jidáš na svém zavržení neměl žádnou vinu, protože neměl na vybranou. 

Jenže Jidášova vina je nepochybná, což dosvědčuje Spasitel:


Kalvinismus učí o omezené Kristově oběti - čímž se rouhá:

J. 3:16,17 "neboť Bůh tak miluje svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný. (17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn."

"miluje svět" - celý svět - nikoli jen vyvolené!!!

1J. 4:14 "A my jsme viděli a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, Zachránce světa."
1Tm. 4:10 "proto se namáháme a zápasíme, že máme naději v živém Bohu, který je ZACHRÁNCEM VŠECH LIDÍ, zvláště věřících."
J. 1:29 "Hle, Beránek Boží, který snímá hřích světa!"

"snímá hřích světa" - nikoli toliko vyvolených!!! Kalvinismus činí ze Spasitele Zachránce toliko vyvolených. Tím snižuje velikost jeho oběti, což jistě nezůstane bez trestu.

To, že budou spaseni jen nemnozí, je už jiná otázka

Mt. 7:13, 14 "Vejděte těsnou branou! Neboť široká je brána a prostranná je cesta, která vede do záhuby a mnoho je těch, kdo jí vcházejí. (14) Jak těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málo je těch, kdo ji nalézají!" (Col)

Spasitel volá:

Mt. 11:28 "Pojďte ke mně všichni"!

a nikoli: "Pojďte ke mně vyvolení"! Pokud by někdo byl předem zavržen, pak by tento výrok ztratil smysl. Předem zavržené již zváti netřeba.

Je zajímavé, že apoštol Pavel, který byl uchvácen až do třetího nebe (2Kor. 12:2), sám neměl jasno v tom, zda je předem vyvolen, tedy spasen (1Kor. 9:26,27; Fp. 2:12,13). 


Bůh nezpůsobuje u člověka zatvrzelost - tu si způsobuje  člověk sám. Proto Písmo praví:

Žd. 3:7,8 "Proto, jak praví Duch Svatý: Jestliže DNES uslyšíte  jeho hlas (8) nezatvrzujte svá srdce . . ."


V textu výše se jasně praví, že člověk své srdce zatvrzuje sám - pokud by lidská srdce zatvrzoval Bůh, pak by tento výrok Písma ztratil smysl, protože tato výzva platí všem! 

Kdyby byl člověk TOTÁLNĚ NESCHOPEN na výzvu Žd. 3:7,8 pozitivně odpovědět, proč by ho pak Bůh volal??? Je snad Bůh nesmyslný??? ROZHODNĚ NE!!!

Nicméně Bůh, který je vševědoucí ví, kdo do zatvrzelosti upadne, i koho v ní ponechá. Jak jsem již napsal, že Bůh je naprosto svobodný ve své volbě. Bůh zajisté nikomu nekřivdí (Ř. 9:21), povznese-li někoho výše, než druhého, protože vůči Bohu si nemůžeme nárokovat vůbec nic.

K učení kalvinismu:
Bůh již přede všemi věky věděl, jak každý člověk své vůle použije, věděl i o tom, že Jidáš, ač vyvolen (J. 6:70) své vyvolení zahodí. A i toho pak Bůh využil ve svém plánu spásy. 


BLUD KALVINISMU

Bůh již přede všemi věky věděl, jak každý člověk své vůle použije, věděl i o tom, že Jidáš, ač vyvolen (J. 6:70) své vyvolení zahodí. A protože je Bůh vševědoucí, pak i této budoucí!!! skutečnosti využil ve svém plánu spásy. Podle kalvinismu Bůh jistému člověku sdělí, že je vyvolen, tedy zachráněn.
 
Pokud by Bůh člověka předem VYVOLIL a přesto mu ponechal jeho hříšnou přirozenost, pak by člověk této informace jistě ZNEUŽIL. Člověk by pak hřešil v důvěře, že při konečném účtování mu budou stejně všechny hříchy odpuštěny, protože mu to Bůh předem SLÍBIL. Bůh by tak byl lapen do pasti, kterou sám vytvořil. byl by NUCEN člověku hříchy odpustit, čímž by popřel svoji všemohoucnost (Bůh byl NUCEN!!!), i vševědoucnost (Bůh nevěděl, k čemu takový koncept spasení povede?), posléze i svou spravedlnost a svatost (tolerance hříchu). Kdyby Bůh člověku sdělil, že mu bude nakonec odpuštěno, ponoukl by tak člověka, kterému by za těchto podmínek již nic nehrozilo, k hříchu. 

Jenže Bůh nepokouší (Jk. 1:13,14)!!! 

Tyto smyšlenky existovaly již v první církvi:

Ř. 6:1,2 "Co tedy řekneme? Máme snad zůstat v hříchu, aby se milost rozhojnila? (2) Nikoliv. (Col)

Kdyby byl člověk předem VYVOLEN a věděl o tom, pak by výzvy k neustálé realizaci svého spasení (Fp. 2:12) a upevňování svého vyvolení (2Pt. 1:10) ztratily smysl. Kalvinismus pokládám za nebezpečný zejména proto, že člověk může snadno propadnout přesvědčení, že je předem zavržen a tudíž již nemá smysl přijít ke Spasiteli, protože by nebyl vyslyšen. 

Spasitel lidem naději dává - kdežto kalvinismus jim naději bere!!!  

Obecně lze říci, že pokud by Bůh člověku PŘEDEM sdělil, že bude ZACHRÁNĚN, nebylo by mu to k dobrému. A pokud by byl přesto člověk NEVÝVRATNĚ přesvědčen o tom že je předem VYVOLEN, ač mu to Bůh nezjevil, šlo by pak o čirou smyšlenku, neboli BLUD. 

Kalvinismus popírá skutečnost, že každý člověk má z Boží milosti MOŽNOST reagovat na Boží zavolání KLADNĚ; kalvinismus tím, že upírá člověku vůli konat jakékoli rozhodnutí (tedy např. zatvrdit, či nezatvrdit se), ho vylučuje ZCELA z účasti na svém spasení, neboť VYVOLENÝ bude spasen AUTOMATICKY. 

Tím však člověka redukuje na pouhou HMOTU. Neodolatelné skutečnosti v životě lidském jsou jen dvě: narození a smrt. Všemu ostatnímu lze odolat.

Proto mi kalvinismus připadá  strnulý, bezduchý, mechanistický, deterministický. Jenže Boží milost není bezduchá, naopak - je tvůrčí a otevírá stále nové možnosti!!!  

Nebudu spasen jako arminián, ani jako kalvinista či luterán - ale jen jako následovník Ježíše Krista! 

Článek jsem psal pro lidi, kteří propadli přesvědčení, že jsou už předem ZAVRŽENI. Nabyli tak přesvědčení, že už jim nikdo a nic nepomůže a tím rezignovali na své spasení. Je skutečně zvláštní, že kalvinismus (podle mého poznání), neprojevuje žádný SOUCIT se zavrženými. 

Kalvinisté mají na svých stránkách uveden tento text:

1Tm. 1:15 "Kristus Ježíš přišel na svět aby zachránil hříšníky."
 (SP)

Pokud na tento text aplikujeme kalvinismus, nastávají potíže. Vzniká tak otázka, jaké hříšníky přišel vlastně Spasitel zachránit???
 
Pokud přišel zachránit předem vyvolené, je to nemožné, neboť ti už vyvoleni jsou.
Pokud přišel zachránit předem zavržené, je to také nemožné, neboť ti už zavrženi jsou. 

Pokud tedy existují předem vyvolení a předem zavržení, pak by Spasitelova pozemská mise i jeho oběť smíření ztratila smysl. Zde odkazuji na výroky o žalářníkovi (Sk. 16:31), komentované v úvodu článku. 

Jenže Spasitel volá:

Mt. 11:28 "Pojďte ke mně všichni . . ." (SP)

Je to všeobecná výzva. Kdyby Spasitel zvolal "Pojďte ke mně vyvolení", nastolil by tím spor, kdo je vůbec vyvolen a kdo nikoli, pro koho má SMYSL přijít ke Spasiteli, a pro koho nikoli. Spasitel, ani jeho učedníci či apoštolé, nám v Písmu nezanechali jakékoli kritérium, na jehož základě by člověk mohl rozhodnout, zda je předem vyvolen, či nikoli

OMEZENÉ VYKOUPENÍ

Kalvinisté hlásají tzv. "omezené vykoupení", tzv. "Boží účinné vykoupení omezené v rozsahu Kristem", které je formulováno takto: "Za koho Spasitel zemřel, toho získal", či "Ježíš Kristus pokládá svůj život VÝLUČNĚ za svůj lid". (Steiger). Ale kde o "účinném" či "omezeném" vykoupení v Písmu čteme???

Jestliže kalvinisté tvrdí, že Spasitelova oběť se vztahuje toliko na vyvolené, pak to znamená, že ostatní, tedy NEVYVOLENÉ, Bůh bez příčiny ZAVRHL!!! Tím ale Bohu přisuzují NESPRAVEDLNOST!!!

Ale Kristova oběť je NEOMEZENÁ a se vztahuje na všechny. Ti, kteří se nechají s Bohem smířit budou zachráněni a ti, kdo se s Bohem smířit nenechají, budou naprosto SPRAVEDLIVĚ zavrženi a to právě proto, že se Kristova oběť vztahuje i na ně!!!

Tím je kalvinistická teze omezeného smíření vyvrácena.

Biblické texty vyvracející kalvinismus


2Kor. 5:19 "Neboť Bůh byl v Kristu, když smiřoval SVĚT se sebou a nepočítal lidem jejich provinění, a uložil v nás to slovo smíření."

Když kalvinisté hlásají "omezené vykoupení", jak by pak v nich mohlo být uloženo to slovo smíření???










Sk. 10,34 "Tedy Petr, otevřev ústa, řekl: V pravdě jsem shledal, že Bůh není přijimač osob." (BK)


Matouš 16, 24 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Tehdy řekl Ježíš svým učedníkům: „Kdo CHCE jít za mnou, zapři sám sebe, vezmi svůj kříž a následuj mne.

Tak co to znamená???

Především to, že má obecnou platnost, tedy vztahuje se na všechny. Dále to, že člověk je takového "CHTĚNÍ", či TOUHY schopen!!!

Proto odmítám číst v komentářích svého článku o úplné zkaženosti člověka!!!

Matouš 7, 11 [biblenet.cz] Jestliže tedy vy, ač jste zlí, umíte svým dětem dávat dobré dary, čím spíše váš Otec v nebesích dá dobré těm, kdo ho prosí!

Pouze  satan a jeho andělé, už svobodnou vůli nemají. Už v r. 2007 jsem napsal článek:
JE STÁLE SATAN NOSITELEM SVĚTLA? [www.notabene.granosalis.cz] [www.notabene.granosalis.cz]
z něhož bych dnes některé věci přeformuloval, ale pro naše účely snad článek postačí. 

Proto lze jen u Satana a jeho andělů hovořit o úplné zkaženosti. 

A tady už musím končit. 
Omezím se jen na toto: Jak prameny uvádějí, tak Kalvín vůbec nevzal v úvahu námitky svých oponentů, buď proto, že už intelektuálně neměl na to, aby svoji doktrínu uvedl v Písmem do souladu, anebo se do svého duševního dítka tak zamiloval, že námitky oponentů již nevnímal. 

Zde zřejmě hrálo roli i to, že byl politickým i náboženským diktátorem, odpovědným podle některých za smrt jednoho, podle jiných, za smrt i více lidí. 
A trvám na tom, že smrt jediného utraceného člověka nevyváží i daleko rozsáhlejší teologickou práci, než byla Kalvínova. 

My jsme vyzýváni k následování Spasitele, k nesení Jeho kříže - a nikoli k úvahám o vlastní vyvolenosti. Osobně proti kalvinismu nic nemám, pokud je uzavřen do svých modliteben - tam nechť se kalvinisté opájejí svou vlastní vyvoleností - to mi vůbec nevadí. 

Ale pokud začnou lidem zvenčí servírovat nikoli Boží Slovo, ale jejich pochybnou doktrínu, může to u úzkostlivých lidí vést k pochybnostem, zda se spasení vztahuje i na ně, což působí utrpení, které může vyústit i k rezignaci těchto lidí na spasení. A to mi vadí velmi silně.

Je skutečně zvláštní, že kalvinistické sbory nemají svého reformátora, jako např. luteráni, ve svém názvu. Kalvinisti se maskují názvy jako "Sbor věřících v Pána Ježíše Krista", či "Biblická církev". To podle mne svědčí o jistém nedostatku povinné otevřenosti. Každý, do sboru příchozí, má plné právo vědět, do jakého sboru vchází. 

Tak zde jsem se snažil (vzhledem k mám omezeným možnostem), uvést některé argumenty bránící tomu, aby člověk upadl do kalvinistické pasti. Jak je vidět, pro někoho to může být i konečná . . .

rdf











| Nadřazený

Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy